Akibat Bercinta

Posted on 11/09/2010 04:13:00 AM by Amirul Asyraf @ Aime Remy

Kepada semua orang bawah 18 yang baru nak bercinta saya suggest jangan la bercinta disebabkan oleh beberapa sebab:

1.Anda akan dibelengu masaalah jika anda terasa ataupun cemburu.
2.Akedemik anda mungkin merudum dan diri anda akan mengelarnya zaman kejatuhan.

3.Anda mesti akan dipermainkan tak kira lelaki atupun wanita.
4.Dikuasai oleh nafsu yang tinggi yang disebabkan anda kekancah zina.
5.Anda mungkin murung macam saya disebabkan orang yang anda sayang tinggalkan anda.

Saya menulis artikel ini disebabkan saya mengalaminya sendiri.So kepada adik-adik ataupun kakak korang pikir lah sendiri.

Cinta ada dua jenis:
1.Cinta Manusia
-Setia dan sanggup meluahkan kata-kata sayang walaupun hati rasa membenci ataupun meluat.Sanggup susah senang bersama dan sanggup menangis untuk mendapat cintanya.
-Tidak pernah mempermainkan hati orang yang ade perasaan sayang yang mendalam.
-Sanggup mengajar kamu walaupun dijerkah ataupun diradang.

2.Cinta Beruk
-Buat tak kisah dengan kita dan selalu membuat perkara yang kita tak suka.
-Mempermainkan hati orang atau tak hitau perasaan orang lain yang terluka.
-Suka berseronok dengan orang lain.
-Suka bernafsu tak kira siang dan malam.
-Tinggalkan orang itu tanpa rasa kasihan dan sebagainya.

So korang pilih lah sendiri korang nie di ketegorikan sebagai beruk ke atau manusia.
Sebarang komen amat dihargai.Saya harap tiada yang terasa.So jikalau anda sayang pakwe ataupun makwe anda sama-samalah anda menjayakan hubungan anda ke arah pencapaian akedemik ataupun ke arah kebaikan.Dalam kelas saya ade seorang budak ni yang perangai dari jahat menjadi baik sebab ade dorongan kekasihnya di dalam kelas yang banyak ubah hidup dia dari pada tak cerdik kepada cerdik.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...