Dengki dalam diri tak pernah padam?

Posted on 11/08/2010 10:52:00 PM by Amirul Asyraf @ Aime Remy

Walaupun soalan ini sememangnya mewujudkan kemarahan dalam diri.Jikalau mengikut kaedah saya untuk mengelakkan perkara ini berlaku “Just smile always” senyum selalu mungkin dapat menghiburkan diri anda dan mengelakkan perkara ini daripada melarat dalam diri.Contohnya jikalau rakan anda mendapat markah exam yang tinggi dalam kelas,semua orang selalu rapat dengannya tetapi anda berasa rendah diri dan menyimpan hasad dengki yang melampau.Oleh itu saya cadangkan anda cabar diri anda untuk lebih maju dengan rakan anda itu tanamkan sikap “I never give up” saya takkan mudah menyerah kerana mungkin anda akan menjadi perhatian orang ramai jika anda dapat memajukan diri anda. Jika anda tak dapat elak dalam masaalah ini mungkin anda mengalami stress yang mendalam yang akan membuatkan diri anda terdedah kepada masaalah mental yang mendalam dan tidak terkawal.So I suggest you all try lah elak dari masaalah ini berlaku. Nasihat saya janganlah sombong dan kedekut ilmu kerana tuhan boleh menarik segala nikmat yang diberi kepadamu.Fikirlah secara matang.

Oleh itu saya berharap anda boleh memberi pendapat yang baru melalui komen anda.

Harap sangat kepada semua pelawat janganlah ada komen yang berbentuk provokasi yang melampaui batas disebabkan sesetengah pihak tidak berpuas hati.

Terima Kasih kerana membaca artikel saya sekian dari on9onweb.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...